- Stupnjeve prijenosa treba mijenjati što ranije kad mijenjamo u višu brzinu (maksimalno do 2000 o/min dizeli, a 2500 o/min benzinci).
- Kad usporavamo, stupnjeve prijenosa treba mijenjati što kasnije na niže. Odnosno moramo ostati u višoj brzini do otprilike 1000 o/min prije promjene u nižu brzinu.
- Treba pozornije promatrati promet, gledati dalje i šire te predviđati ono što će se dogoditi. Na taj način možemo voziti maksimalno energetski učinkovito i sigurnije.
- Nužno je čim prije dostići željenu brzinu kretanja i održavati ju konstantnom. Stalno ubrzavanje i usporavanje predstavlja beskorisno trošenje energije.
- Uklonite sav višak tereta iz vozila. Stvari koje vam u vozilu nisu nužne samo su ekstra teret koji morate pokrenuti i zbog kojeg trošite više energije.
- Pazite na aerodinamiku vozila. Svi dodatni nosači – krovni nosači, nosači za bicikle… osjetno kvare aerodinamiku vozila i jako utječu na potrošnju, tako da bismo ih svakako trebali maknuti kad ih ne planiramo koristiti duže vrijeme. Pri brzini od 120 km/h, krovni nosač prtljage povećava potrošnju i do 20 posto.
- Redovito kontrolirajte tlak u gumama. Najmanje jednom mjesečno. Europske studije pokazuju da oko 50 posto vozila na europskim cestama vozi s gumama koje imaju manji tlak od preporučenog. Samo 25 posto niži tlak povećava otpor kotrljanja za 10 posto i potrošnju za dva posto, a osjetno je lošija i sigurnost vožnje.
Ovo su osnove, ali ovakvih pravila ima još i možemo Vam ih detaljnije pojasniti. Slobodno nas kontaktirajte…